piątek, 23 września 2011

Rewolucja w bankowych szyldach

Istna rewolucja rozgrywa się na naszych oczach w sferze dotychczas istniejących marek bankowych. Wiele z nich, w wyniku przejęc czy też fuzji, zmienia nazwy, łączy się z innymi markami, albo też wchodzi na polski rynek.

Dobrze znany dotychczas Lukas Bank od jutra zmienia się w Credit Agricole. Dobrze znana na zachodzie marka pojawi się na naszym rynku w wyniku przejęcia żółto-niebieskiego Lukasa, a Polacy dołączą do grona ponad 70 nacji korzystających z usług wywodzącego się z Francji Credit Agricole. 


Na przełomie kwietnia i maja na naszym rynku bankowym pojawiła się też nowa marka BNP Paribas, która powstała w wyniku zmiany nazwy z BNP Paribas Fortis, która to powstała dwa lata wcześniej w wyniku fuzji Dominet Banku z Fortis Bank Polska. Nie ma również już na rynku marki Allianz Bank. Od 27 czerwca instytucja ta oferuje swoje usługi jako Get Bank, w wyniku wejścia do grupy Getin Holding.

W niedługim czasie z rynku zniknie zapewne także marka BZ WBK. Od jakiegoś czasu jej właścicielem jest grupa Banco Santander, kwestią czasu pozostaje już więc kwestia zmiany marki. Także Bank Millenium i Kredyt Bank powoli przygotowują się na możliwośc wchłonięcia przez struktury innej marki. Wśród chętnych na zakup wymienia się tu kilku gigantów z rodzimego rynku, ale także marki nieznane w Polsce, jak rosyjski Sbierbank. 

Jak widac rynek bankowy w Polsce przechodzi znaczną rewolucję, począwszy od czysto kosmetycznych zmian marki, aż po fuzje i przejęcia. Dla zwykłych klientów większe znaczenie od nazwy i logo banku ma chyba jednak jego oferta, liczmy więc że za ten rebranding nie przyjdzie nam zapłacic zbyt drogo.

1 komentarz:

  1. Teraz wycena niektórych banków jest na tak niskim poziomie że więksi gracze którzy w tych ciężkich czasach mają gotówkę mogą pozwolić sobie na przejęcia.

    OdpowiedzUsuń