piątek, 30 grudnia 2011

Podsumowanie miesiąca - grudzień

Przyszła pora na ostatnie już tegoroczne podsumowanie. Ostatnia tendencja powoduje, że wartośc portfela ulega zmniejszeniu. Od jakiegoś czasu postanowiłem także zmienic nieco zasady i nie dokonuje już żadnych wpłat do portfela, co także ma wpływ na jego wysokośc. Na chwilę obecną stan wygląda następująco:

Wartość łączna:
41
913,70 zł (zmiana -  -296,88 zł –   -0,70%)

Rachunek maklerski 16 354,68 zł
Asseco Poland – 970 zł
PZU – 1 236 zł
Polnord – 340 zł
Tauron – 3 210 zł
JSW – 2 523 zł
Handlowy 814,80 zł 
GNT0912 – 4 969 zł
PCM0312 – 2 059,20  zł
Gotówka – 232,68 zł

W tym miesiącu dokonałem transakcji na papierach JSW. Sprzedałem ich częśc, aby zaraz je odkupic. Dzięki temu zabiegowi wykażę na rozliczeniu rocznym niewielką stratę, która pozwoli mi nie zapłacic podatku za wcześniejsze transakcję.

Fundusze inwestycyjne: 2 450,14 zł
UniAkcje Nowa Europa – 435,09 zł
UniKorona MiŚS – 716,39 zł
Legg Mason Akcji – 1 298,66 zł

Tuż po Nowym Roku mam zamiar całkowicie pozbyc się tej pozycji z portfela, pomimo straty.

Lokaty i depozyty: 22 108,88 zł
SKOK Wołomin 6m. – 23 000 zł
Eurobank konto oszczędnościowe – 108,88 zł

Pieniądze z rachunku oszczędnościowego dorzuciłem do nowo zakładanych lokat w SKOK Wołomin

Grudzień to jedynie 4 nowe wpisy na blogu. Pomimo tego faktu liczba subskrybentów wzrosła do 69 osób, czyli o 3 więcej w porównaniu z ubiegłym miesiącem.

Wraz z początkiem roku mam zamiar ruszyc z nowym projektem dotyczącym możliwości zarobienia kilku groszy. Więcej w temacie już za niedługo...

4 komentarze:

  1. Piszesz o sprzedaży pod odzyskanie kwot za prowizję, ale czy warto to robić dla tak małych kwot? Skoro stratę można odliczyć do 5 lat? Ogólnie sporo gotówki i fajnie to wszystko rozłożone(wiadomo na giełdzie teraz głównie straty ale i tak mogłoby być gorzej).

    OdpowiedzUsuń
  2. Z jedenj strony masz rację, a z drugiej ubiegły rok przynajmniej na początku był dla mnie udany, więc wole nie płacic podatku teraz niż chocby za rok czy dwa

    OdpowiedzUsuń
  3. Może warto Fundusze przenieść w obrębie parasola na fundusze obligacji lub pieniężny? Uchroni to przed koniecznością zapłacenia podatku i pozwoli na przeczekanie trudnego okresu dla FI.

    OdpowiedzUsuń
  4. To też jest jakieś rozwiązanie. Chociaż ostatnio jestem jakoś negatywnie nastawiony wogóle do FI ;)

    OdpowiedzUsuń