piątek, 14 stycznia 2011

Zmiany w portfelu

Jak już wspominałem we wcześniejszych postach, na początku stycznia skończyło mi się kilka lokat w OpenFinance. W związku z tym, że oprocentowanie w OF na chwilę obecną nie zachwyca postanowiłem te pieniądze zainwestować w innej formie.

Część z tych pieniędzy chciałem, aby dalej funkcjonowała jako bezpieczna część portfela. W związku z tym postanowiłem, że kwota 5 000 zł trafi dalej jako lokata. Przeglądając aktualne oferty banków byłem delikatnie mówiąc zniesmaczony. Oferty te nie powalają na kolana. Postanowiłem więc, że te pieniądze trafią do SKOKu Wołomin. Z ich usług korzystam już ponad 5 lat i musze przyznać że jestem z tego zadowolony. Lokata została zawarta na okres 6 miesięcy. Myślę, że zakładanie lokat na dłuższy okres jest w tej chwili bezcelowe, w obliczu prawdopodobnego podniesienia stóp procentowych. Oprocentowanie depozytu to 7,3%, przy czym od przyszłego zysku należy odliczyć podatek Belki, więc oprocentowanie netto to 5,913%. Dodam jedynie, że jest to oprocentowanie dla posiadaczy 11 udziałów, dla „zwykłych udziałowców” będzie to 7% (5,67% netto). Więcej informacji na stronie SKOK Wołomin.

Co do pozostałej części portfela, postanowiłem że zostanie ona zainwestowana w obligacje na rynku Catalyst. Wybór padł na obecne już w moim portfelu obligacje GNT0912. Kupiłem 3 takie obligacje (pakiety x10) po kursie 100,30. Na chwilę obecną w portfelu znajduję się już 5 takich obligacji.
Wybór padł także na obligacje PCM0312. Zakupiłem 20 takich obligacji po kursie 102,19 za kwotę ponad 2 000 zł.

Łącznie w pierwszym okresie stycznia ponad 10 000 zł zmieniło miejsce swojego zarabiania dla mnie. W międzyczasie zdecydowałem się na sprzedaż funduszy UniObligacji Nowej Europy i jednocześnie zakupiłem za to Legg Masson Akcji.

Zobaczymy jak styczniowe zmiany w portfelu wpłyną na wartość mojego portfela inwestycyjnego.

2 komentarze:

  1. Dlaczego akurat Legg Mason, jeśli można wiedzieć?

    OdpowiedzUsuń
  2. Niezłe stopy zwrotu ostatnio, a poza tym widzę tu potencjał ;)

    OdpowiedzUsuń